pátek 25. března 2016

HOT CROSS BUNS



Krásný sváteční pátek přeji!
No není to paráda, že máme před sebou 4 dny volna? Mám dnes pro Vás po dlouhé době opět recept a tentokrát na velikonoční Hot Cross Buns, které pečou v Anglii. Už dlouho jsem je chtěla vyzkoušet, ale až letos k tomu konečně došlo. Takže pokud máte chuť si něco dobrého na víkendové snídaně upéct, můžete vyzkoušet. Recept je kombinací receptu od Kublanky, časopisu Apetit a receptu BBC.

//

Have a nice festive Friday!
After a long time I have for you a recipe again, this time its recipe for Easter Hot Cross Buns which are baked in England. I wanted to try them for a long time but this year I finally really realized it.
So if you want to bake something for your weekend breakfasts, you can try it. 


Ingredience:

Těsto
500g hladká mouka
300ml plnotučné mléko
75g cukru krupice
1 lžička soli
pytlík sušeného droždí
50g změklého másla
1 vejce
hrst rozinek
1 jablko, nakrájené na kostičky
lžička skořice
citronová / pomerančová kůra

Kříž
hladká mouka
studená voda

Na potření
med
voda


V míse smícháme prosátou mouku, cukr, skořici, sušené droždí a máslo. 


Prsty promneme, až nám vznikne sypká směs.


Nyní je čas přidat máslo a postupně přiléváme mléko, nyní už jsem vzala na pomoc ruční šlehač s hnětacími mětlami. Pokud máte doma robota, ušetří Vám hodně práce..:) Já si zatím musím vystačit s metlami.


Mělo by nám vzniknout kompatní, avšak poměrně dost lepivé těsto. Nelekejte se, přisypávejte mouku a až se vám bude zdát těsto téměř dokonalé, vykloupe na moukou vysypaný vál.



Těsto mi spotřebovalo poměrně dost mouky, zkrátka rukami jej zpracovávejte až do té doby, kdy se přestane tolik lepit. Poté vraťte zpět do mísy, přikryjte uteřkou a nechejte zhruba hodinu kynout. Já jsem zvyklá nechávat těsta kynout v troubě, zapnuté na 50°C.


Zhruba po hodině, kdy těsto znásobí svůj objem, jej opět dejte na vál a znovu vypracujte.


Přidejte hrst rozinek a jedno jablko nakrájené na kostičky a vpracujte do těsta. Můžete dle chuti přisypat také citronovou / pomerančovou kůru. Opět myslete na podmoučnění válu.


Opakujte postup kynutí. Opět vraťte těsto do mísy, přikryjte utěrkou a nechejte zhruba hodinu kynout.


Takto krásně by Vám mělo těsto vyběhnout.


Těsto si na válu rozdělte na 19 stejných (nebo alepsoň podobných kousků), tyto odhady mi popravdě dělají asi největší problém! :D Připadalo mi nemožně rozdělit těsto na 19 dílů, ale věřte mi, že bochánky hodně nabydou!!


Bochánky vypracovávejte tak, že budete těsto jakoby natahovat do jednoho bodu, který otočíte směrem dolů k plechu, tím docílíte krásných, hladkých tvarů. :) Vypracováně bochánky vyskládejte na plech tak, že budou od sebe v rozestupu zhruba 1cm, běhěm dalšího kynutý nabydou a spojí se v takovou "kytku". :) 


A teď už opravdu poslední kynutí! Slibuji. Tímto vícenásobným kynutím by mělo být těsto nadýchanější. Během procesu kynutí, ať už se jedná o jakékoliv těsto, nejen o tento recept, se nevyplatí pospíchat!


Zatímco nám těsto kyne, připravíme si z mouky a vody hustější hmotu na křížky. Poučila jsem se pro přístě, že je třeba, aby hmota byla radši trochu tužší než-li tekutá. 


Po dalším kynutí nám bochánky takto krásně nabyly. 


Obyčejný pytlík naplňte hmotou na křížky, ustřihnětě jeden roh a bochánky ozdobte křížky.
Takto připrávené bochánky jsou připraveny do trouby, předehřáté na 220°C.
Pečte je takto zprudka 10 minut, poté troubu ztlumte na 200°C a pečtě dalších 5 - 10 minut.


Takto vypadají bochánky ihned vytažené z trouby.


Finálním krokem je, ještě horké bochánky potřít medem smíchaným s trochou vody, abychom docíli krásného lesku.


Voila! :)


Bochánky se doporučují jíst ještě teplé, rozkrojené a namazané máslem. Můžete si je například ráno rozpéct v toastovači. :)  Nevím, k čemu bych jejich chuť přirovnala..klasický mazanec chutná jinak. Zkrátka pokud chcete ochutnat, co pečou tradičně na Velikonoce v Anglii, musíte je vyzkoušet..a nebo (ta jednodušší varianta) koupit je v Marks & Spencer. Ale samozřejmě buud nejradši, když vyzkoušíte můj recept a dáte mi vědět jak se Vám povedly a chutnaly :)
Já ještě včera upekla beránka, ale uplně jsem zapomněla fotit, takže na něj recept asi zase za rok, stejně tak jako na tradiční český mazacec, který upeču během víkendu podle tradičního rodinného receptu, který mám od tety.


Tak si užijte volno, ať už Velikonoce slavíte nebo ne :)

5 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Vyzkoušej a dej určitě vědět jak se povedly:)

      Vymazat
  2. Hot cross buns mě teď pronásledují všude :D Ve čtvrtek jsme museli na fonetice rozebírat různé nursing songs a učitelka přišla s jedním co je jenom o hot cross buns. Museli jsme to i zpívat a mně to doteď hraje pořád v hlavě :D a k tomu na mě ještě pořád vyskakují na instagramu :D je to začarovaný kruh, ale musím přiznat že by mě děsně zajímalo, jak chutnají! Škoda, že teď nemám cestu do MS :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha :D já je znám už od gymplu právě, kdy jsme se učili o velikonocích v uk a us a od té doby je chci zkusit, tak letos na ně konečně došlo:) Taky mě k nim trochu přiměl IG, kde jsou opravdu všude :D Chuťově u mě vede asi pořád náš klasický český mazanec, ale proč nezkoušet nové věci :)

      Vymazat
    2. No jasně, to rozhodně :) Kámoška se mi už jenom směje, že mě fakt všude pronásledují, že je to znamení, že je mám udělat, ale už jsem snědla tolik plátků mazance, že už sladký ani nemůžu vidět.. :D :/

      Vymazat